Els adolescents deixen veure en ocasions els seus conflictes interns i externs a la família, a l’escola i al seu entorn social. Surten molt i fins molt tard, són rebels, parlen de manera desafiadora no saben organitzar els seus deures ni els seus propis espais, estan tristos, se’ls dificulta donar a conèixer els seus pensaments, no atenen, presenten dificultats de comunicació. Molts podrien presentar problemes de conducta, de comportament, de personalitat, d’ansietat, d’atenció, etc.
La nostra atenció va adreçada a escoltar l’adolescent sobre el que ell vol dir de si mateix i del seu entorn. Això ens permet apropar-nos a les seves emocions i pensaments i oferir una oportunitat de reflexionar sobre les seves actituds i la forma de veure el món i l’entorn.
La nostra intervenció es centra en tres directrius:
Amb els pares:
Imprescindibles en la teràpia dels seus fills. Poden aportar la història personal, assenyalant les seves capacitats, fortaleses, pors, dificultats i fracasos. Així, ens permeten conèixer l’adolescent, per poder orientar i donar-li contenció perquè pugui afrontar les diferents situacions que es presenten en el seu entorn familiar, social o escolar.
Amb l’escola:
Acompanyant l’adolescent en casos puntuals en el procés d’aprenentatge, tenint en compte el que li passa, a què atén, quin és el seu comportament i conducta, què obstaculitza el compliment de les activitats escolars dins i fora de l’escola. Desenvolupem estratègies d’acord amb el conflicte específic que presenti cada adolescent, la relació amb els pares, germans/es, professors, amics/gues. En altres paraules, la seva forma de viure l’aprenentatge escolar, social i familiar.
Amb l’adolescent:
L’escoltem, descobrim els conflictes a nivell escolar i emocional, determinem quins són les seves dificultats però també les seves potencialitats, i finalment realitzem les intervencions pedagògiques o terapèutiques que siguin necessàries.
Atenem dificultats en els estudis, hiperactivitat, ansietat, depressió, trastorns alimentaris, separació de pares, adaptació i immigració, trastorns de la personalitat, impulsivitat, assetjament escolar, addiccions, identitat de gènere, orientació sexual, etc.